REKLAMAČNÍ ŘÁD
společnosti DOMAX Česko s.r.o., se sídlem Staroměstská 534, Staré Město, 739 61 Třinec, IČ 01989405, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 57049 (dále jen společnost DOMAX Česko s.r.o.), pro prodej zboží prostřednictvím e-shopu umístěného na internetových stránkách https://www.febe.store
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tímto reklamačním řádem se řídí postup při uplatňování práv z vadného plnění z kupní smlouvy (dále jen „reklamace“) uzavřené mezi společností DOMAX Česko s.r.o., jakožto prodávajícím, a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího umístěného na internetových stránkách https://www.febe.store (dále jen „e-shop“). V otázkách neupravených tímto reklamačním řádem se postup při uplatňování odpovědnosti řídí obecně platnými předpisy České republiky.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady, tj. především, že zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, že se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Reklamační řád se nepoužije a prodávající neodpovídá za vady, pro které byla nižší cena ujednána v kupní smlouvě, dále na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, vyplývá-li vada z povahy zboží, neodpovídá za vadu způsobenou kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením a za vady vzniklé v důsledku vnějších okolností, na které prodávající neměl vliv.
- Kupující také nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
- Právo uplatnit odpovědnost za vady zaniká uplynutím lhůty 24 měsíců od převzetí zboží.
2. UPLATNĚNÍ REKLAMACE
- Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci pouze prostřednictvím vyplněného reklamačního formuláře, který je umístěn na internetových stránkách prodejce, a to prostřednictvím zaslání formuláře e-mailem na adresu eshop@febe.store s ohledem na sortiment prodávaného zboží a způsob jeho expedice.
- Kupující je povinen uplatnit právo z odpovědnosti za vady a oznámit prodávajícímu vadu neprodleně poté co vadu zjistil, a to ve lhůtě do tří dnů od převzetí zboží, pokud se jedná o vadu zjevnou, a ve lhůtě do tří dnů od okamžiku, kdy se vada projevila, jedná-li se o vadu skrytou či jinou vadu, kterou nebylo možné zjistit při převzetí věci. Pozdější uplatnění reklamace může mít za následek zamítnutí nároku na uplatnění odpovědnosti za vady zboží a současně kupující pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
- V případě, že zboží vykazuje vady již při doručení přepravcem, a to zejména když má poškozený obal nebo je zjevné mechanické poškození zásilky, je kupující oprávněn zboží od přepravce nepřevzít a o důvodech odmítnutí převzetí je povinen sepsat s dopravcem protokol. Protokol o nepřevzetí slouží, mimo jiné, jako doklad pro případné vrácení již zaplacené kupní ceny.
- Kupující je povinen prokázat prodávajícímu, že je osobou, jíž svědčí právo zboží reklamovat a datum koupě zboží. A to především dokladem o koupi, záručním listem či případně jiným způsob nevyvolávajícím pochybnost o tom, že zboží zakoupil skutečně on.
- Reklamace se uplatňuje doručením prodávajícímu sepsaného reklamačního protokolu (umístěného na internetových stránkách e-shopu), jehož součástí musí být sdělení informací o zakoupeném zboží dle předchozího bodu, vytýkané vadě zboží, v čem vada spočívá, jak se vada projevuje a sdělení kupujícího, jakým způsobem požaduje reklamaci vyřídit. Pokud si způsob vyřízení reklamace kupující nezvolí, má stejná práva jako v případě vady, která není podstatným porušením smlouvy. Pokud se jedná o opětovnou reklamaci, je kupující povinen předložit rovněž kopii protokolu o předchozí reklamaci.
- V případě uplatnění reklamace kupujícím, zašle kupující vadné zboží na adresu prodávajícího DOMAX SK, s.r.o., se sídlem Nádražná 329, 015 01 Rajec, Slovenská republika.
3. ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Věc je vadná, nemá-li vlastnosti stanovené v ust. § 2095 a § 2096 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“). Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.
- Při předčasném plnění může prodávající odstranit vady do doby určené pro odevzdání věci. Výkonem svého práva nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené obtíže nebo výdaje.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo na:
a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy. - Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, vyjma případů uvedených v ust. § 2110 OZ.
- Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci.
- Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
4. LHŮTA PRO VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit.
- Kupující nemá právo v průběhu reklamace měnit jím zvolený způsob vyřízení reklamace.
5. NEOPRÁVNĚNÁ REKLAMACE
- V případě, že reklamace bude ze strany kupujícího neoprávněná, je kupující povinen nést veškeré náklady vzniklé v souvislosti s vyřízením reklamace.
- Za neoprávněnou reklamaci se považuje především reklamace takové vady, která má původ v jednání kupujícího či vady, na jejímž vzniku se prodávající nepodílel, vady, jež vznikla okolností nezávislou na prodávajícím nebo vady spočívající v běžném opotřebení zboží, jakož i vady mající původ v charakteru zboží.